Foursquare tanca el 2010 amb un creixement del 3400% i pendent de Facebook Ofertes

El 2010 ha estat un any de bonança a totes les xarxes socials. Facebook ha aconseguit superar els 500 milions de comptes (i segueix creixent a un ritme de 700.000 registres diaris). Twitter va guanyar el 40% dels seus usuaris entre gener i agost de l’any passat (enguany té uns 200 milions) i YouTube ha aconseguit superar la barrera psicològica de les 24 noves hores de vídeo penjades cada minut.

Però si hi ha una xarxa que realment destaca per la seva crescuda percentual durant el 2010 aquesta és, sens dubte, Foursquare, que creix un 3400%. Aquest augment tan gran, que ells mateixos qualifiquen de “insà”, mostra que la popularitat d’aquest servei va a l’alça. Però més enllà dels números relatius, cal contextualitzar aquestes dades.

Actualment, els usuaris de Foursquare ronden el sis milions. Una xifra absoluta que resta molt allunyada dels 500 milions que són a Facebook o els 200 milions de tuitaires. L’any passat foursquare va registrar 381.576.305 de check-ins, el que suposa una activitat dels seus usuaris relativament modesta si ho comparem amb altres xarxes socials.

Partint d’una base de 6.000.000 d’usuaris, podem calcular que cada un d’aquests va efectuar una mitjana de 63,6 check-ins durant el 2010, el que suposa una participació per usuari que es queda en les 0,175 aportacions al dia. És cert, però, que altres estadístiques comparatives ens mostren que, a xarxes socials com Twitter el 90% de les publicacions són efectuades pel 20% dels usuaris.

Sabem que el total de tweets publicats cada dia és d’uns 100 milions, així que, amb una base de 200 milions d’usuaris ens sortiria, a grosso modo, 2 piulades per usuari i dia.

Amb les dades a la mà, per tant, podem assegurar que,  en termes de participació, Foursquare és una xarxa social molt menys activa que Twitter i, sens dubte, que Facebook.

Els prop de 400 milions de check-ins que va registrar el servei de gelocalització durant el 2010 ni tan sols arriba al nombre total d’usuaris inscrits a Facebook, però també hem de tenir en compte que estem parlant d’una xarxa social creada l’any 2009.

De la mateixa manera, no hem de perdre de vista que l’augment del 3400% es calcula sobre un total de 6 milions d’usuaris en acabar l’any, cosa que ens situa a uns 175.000 clients a principis de 2010. L’augment és significatiu, però s’han de tenir en compte les quantitats de les que parlem.

La popularitat de Foursquare, pel que es pot veure en el gràfic de check-ins, és desigual arreu del món. Es perfila una franja lluminosa molt activa a la meitat est dels Estats Units, així com a la majoria de la Costa Oest i les Illes Hawaii. Al Continent Americà destaca la forta lluminositat del Carib i la zona entorn de la Ciutat de Mèxic i Rio de Janerio, al Brasil.

L’Àfrica queda difuminada amb l’excepció de la costa sud i altres regions costeres. No sorprèn que el Japó o Europa (sobretot la central) siguin perpètuament blanques, però sí que resulta significatiu la gran importància que Foursquare ha pres al sud-est asiàtic, en països com Indonèsia, Papua Nova Guinea, Malàisia, les Filipines, Tailàndia o Singapur, amb una renda per càpita que –a excepció d’aquest l’últim estat—no és precisament alta.

Sense cap mena de dubte, i degut al fet que aquest servei ha de ser usat a partir del telèfon mòbil, només la baixada de preu de la tecnologia i la proliferació d’smartphones (telèfons intel·ligents) faria entendre aquesta bona acceptació. Fa un parell d’anys només els executius es podien permetre una BlackBerry. L’evolució natural de la tecnologia fa que, avui dia, sigui més barata que alguns mòbils convencionals.

A tot això cal veure què hi diu la companyia de Mark Zuckerberg, que aquest 2011 ha implementat a Catalunya i altres llocs del món el seu nou servei de geolocalització Facebook ofertes.

Facebook ofereix aquest servei com un valor afegit, però té la potencialitat incalculable de tenir 500 milions d’usuaris, la majoria més fidelitzats que en els altres serveis dels que hem parlat. Foursquare es veurà obligat a reaccionar si no vol perdre la veu cantant. Tan l’un com l’altre, això sí, hauran de sucumbir la seva activitat a la voluntat de les telefòniques.

A BitsCatalans.com: Per on pares?

Fonts | Foursquare blog, Twitter on paper, Twitter Blog

 

Anuncis

Quant a Josep Andreu Palacios Caballero
Una opinió fonamentada sempre és fruit d'alguna influència. Realment existeix una sola opinió sobre algú? Coneixeu-me (si voleu).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: